Gratis jobb...

Inom fashion världen är praktisering ett måste. Man behöver inte bara en utbildning utan även erfarenhet, och erfarenhet får man genom att göra internships (praktiker). Oftast vill företagen att man jobbar 5 dagar i vecka, möjligtvis utan lunch break och från 9 till 5....utan pay. Inte det mest lockande precis.

I somras praktiserade jag på Brooks Brothers, USAs äldsta mode företag. Som tur var hamnade jag i en riktigt bra grupp där dom verkligen tog sig tid att förklara allting och var tacksamma för min gratis hjälp. Min kompis däremot praktiserade ett halv år på samma ställe men i en annan grupp och fick knappt ett hej då.

Och nu är det dags igen...jag håller på att söker lite olika ställen och hoppas på att få något bra under vinter lovet. Så håll tummarna ;)




XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0