NYC dåliga sida

Idag har NYC verkligen inte visat sin vackra sida. När jag gick till skolan imorse låg det en hemlös man vid slutet av min gata. Att se hemlösa är tyvärr inget ovanligt när man bor i New York och tyvärr har det blivit lite av en vana. Jag gick förbi mannen som såg ut att ligga och sova, han var täckt med filtar och allt man såg var endast en arm sticka ut. Det var ju självklart sorligt att se men jag fortsatte att gå till tunnelbanan för att åka till skolan. När jag senare på eftermiddagen var på väg hem ser jag att ambulanspersonal är runt om mannen och när jag kommer närmare ser jag att dom lägger över tyg påse om hans kropp....
Den hemlösa människan jag gick förbi imorse var död, han hade legat på samma ställe sen igår och troligtvis gått bort någon gång under natten. Ingen märkte någonting. Hundra människor hann troligtvis gå förbi hans livlösa kropp under morgonen. Sorligt och ofartbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0